Діти, карантин - це не канікули, а система заходів для
попередження поширення інфекційних захворювань, тому протягом трьох тижнів я
буду присилати вам завдання. Прошу
вас виконувати їх вдумливо, писати розбірливо та охайно.
№
|
Дата
|
Зміст завдань
|
Примітки
|
1.
|
17.03.
|
10 найкращих фільмів для дітей, що пояснюють складні питання просто
|
|
2.
|
18.03.
|
Розпочніть день з читання. Читайте вголос, читайте
вдумливо, правильно і чітко вимовляйте закінчення слів. Памятайте, що техніка
читання має бути 75-80
сл/хв.
Можете себе перевірити, якщо кількість прочитуваних
вами слів менша, старайтесь щодня читати додаткову літературу.
І. Читання- Астрід Ліндгрен «Про
Карлсона, що живе на даху»(С152-156) Прочитайте про письменницю, прочитати
текст 3 рази, дати відповіді на питання.
ІІ. Математика
1. №797, 798, розглянути.
Запам’ятайте, як можна
помножити суму на число. Існує 2 способи.
2. № 800, 801, 802, 806, 807.
3. Самостійна робота.( Виконайте в
зошиті, сфотографуйте і пришліть мені особисто ( не в групу).
Задача
На 3 дні 6 козам
дають 36 кг сіна. Скільки сіна
дають 1 козі на день? (Сіно- це висушена
трава).
100:20 1000:200
80:40 800:40
800:400 800:4
ІІІ. Укр. мова
1. Повторити правила з теми
«Прикметник» та правило на ст.144.
2. Виконати письмово вправи 342, 343, 346, 351.
|
|
3.
|
19.03.
|
І. Природознавство
1. Подивися відео
2. Прочитай с.122-125, в зошиті с.63, 64.
3. Дай відповіді на запитання від Матінки Природи.
ІІ. Читання
В книжці для
позакласного читання прочитати 3 рази та переказати казку «Чарівниці» с.95-97
ІІІ. Рос. мова
1. Прочитати правило ст.115
2.
Виконати усно впр.345, 346, 348
3.
Впр.350( 1), виконати письмово
ІV.
Я у світі
1.Прослухати аудіо повідомлення з теми «Суспільство як єдність людських спільнот,їх
різноманітність. Стосунки людей у суспільстві ».
2.Прочитати в підручнику ст.92.
3. Виконати в зошиті ст.. 30, 31.
|
|
4.
|
20.03.
|
І.Укр. мова
Тема уроку. Змінювання прикметників за родами у сполученні з
іменниками. Родові закінчення прикметників: -ий, -ій, -а, -я, -е, -є.
2. Розглянути
таблицю та вивчити правило на ст.. 147.
3. Виконати впр.358,
360.
ІІ. Рос. мова
Тема «Словари. Подбор
синонимов и антонимов к словам».
1. Устно выполнить
упр. 351-355.
2. Запомнить какие
существуют словари упр.358.
3. Письменно выполнить
упр. 357, 359(задания 1, 2.)
ІІІ. Математика
Тема. Множення двоцифрового числа
на одноцифрове.
1. Прослухати аудіозапис.
2. Розв’язати вирази №808 (2), 824, нерівності №822.
3. Розв’язати задачу на подвійне зведення до одиниці (з
коротким записом).
За 3 рази на двох однакових каруселях можуть
покататися 120 дітей. Скільки дітей
можуть покататися на одній такій
каруселі за 1 раз?
4. Розв’язати обернену задачу до попередньої №820.
5. №815(розглянути уважно), №809,
823(розв’язати з коротким записом).
|
Завдання для підготовки до другого класу
У школі розпочалися канікули. Сподіваюсь, ви
добре відпочили за 3 тижні. Відпочиватимете
ще два з половиною місяці, але не забувайте і про те, чого навчилися у першому
класі. У цьому вам допоможуть літні вправи. Виконуючи завдання, ви повторите вивчений
матеріал, перевірите свої здібності та
підготуєтесь до 2 класу.
Впевнена, що ви справитесь з ними. Якщо виникнуть труднощі, зверніться до папки з пам’ятками або зателефонуйте мені. Бажаю
подальших успіхів! Завдання виконати на аркушах та здати мені у
вересні.
Дякую за старання. Ваша Ольга Петрівна.
Читання (червень, липень, серпень):
а) Щоденне читання додаткової художньої літератури по
15-30 хвилин (казки, оповідання, вірші).
Орієнтовний темп читання — не менше 35 — 40 слів за хвилину
Тексти для читання
1. Квітковий годинник
Кожна квітка о своїй порі розкриває пелюстки назустріч сонцю. І в певний час згортає їх. Блакитні квітки – то цикорій. Ростуть вони у полі, на луках, на узліссі. Вони не сплюхи. Прокидаються між четвертою й п’ятою годинами ранку. Є квіти, що прокидаються пізніше. Для шипшини ранок настає рівно о шостій. Одночасно з нею розгортають пелюстки мак, кульбаба та нечуй – вітер. Водяна лілія прокинулась о сьомій. А от нагідки – справжні сплюхи. Вони прокидаються аж о десятій, тоді, коли цикорій свої пелюстки вже починає стуляти . . .
2. ЖУРАВЛИК
Кожна квітка о своїй порі розкриває пелюстки назустріч сонцю. І в певний час згортає їх. Блакитні квітки – то цикорій. Ростуть вони у полі, на луках, на узліссі. Вони не сплюхи. Прокидаються між четвертою й п’ятою годинами ранку. Є квіти, що прокидаються пізніше. Для шипшини ранок настає рівно о шостій. Одночасно з нею розгортають пелюстки мак, кульбаба та нечуй – вітер. Водяна лілія прокинулась о сьомій. А от нагідки – справжні сплюхи. Вони прокидаються аж о десятій, тоді, коли цикорій свої пелюстки вже починає стуляти . . .
2. ЖУРАВЛИК
Вже настала весна. Вийшло Сонечко. Почав
танути сніг. На річках скресла крига. Але зима ще не хоче відступати.Вона
заховала Сонечко і знову сталопохмуро і холодно.
—
Я дістану Сонечко,— сказав маленький журавлик.
Він спитав у мудрого Орла дорогу і
полетів за високі гори. Там Журавлик побачив великий замок і визволив Сонечко.
Знову стало тепло і весело.
3. Палець у
чорнилі
Це сталося у другому класі. На перерві хтось, пустуючи, мазнув чорнилом стінку біля дверей. На стінці залишився слід від пальця.
Задзвенів дзвінок. До класу заходить учителька. Вона побачила той слід і питає:
- Хто вимазав стінку чорнилом?
Це сталося у другому класі. На перерві хтось, пустуючи, мазнув чорнилом стінку біля дверей. На стінці залишився слід від пальця.
Задзвенів дзвінок. До класу заходить учителька. Вона побачила той слід і питає:
- Хто вимазав стінку чорнилом?
Усі мовчать. На першій парті сидів Мишко. У нього
палець був у чорнилі.
- Це ти? – питає вчителька.
- Ні, не я, - відповідає мишко.
- Як тобі не соромно! – гнівається вчителька. – Нашкодив, ще й не зізнаєшся.
Мишко стоїть, похиливши голову. Він жде, коли Петро, що сидить за останньою партою, встане й скаже:
- Це я мазнув стіну. Але Петро мовчить, заховавши під парту руку. Невже він не знає, що так підло чинити?
- Це ти? – питає вчителька.
- Ні, не я, - відповідає мишко.
- Як тобі не соромно! – гнівається вчителька. – Нашкодив, ще й не зізнаєшся.
Мишко стоїть, похиливши голову. Він жде, коли Петро, що сидить за останньою партою, встане й скаже:
- Це я мазнув стіну. Але Петро мовчить, заховавши під парту руку. Невже він не знає, що так підло чинити?
4. Нащо дубам листя
взимку?
Уже ліс і не
жовтий. Уже він безлистий. Гуде потихеньку вгорі. Стоїть у тумані. Там у
верховітті ходить зима, носить в синій пелені завірюху. Тільки дуби брунатні.
Міднолисті вони. Аж весною роздягнуться. Взимку всі дерева гудітимуть на стужі
голим віттям. А дуби шумітимуть їм про весну.
Ось нащо
дубам листя взимку.
5. Як Павлик списав у
Зіни задачу
Павлик був стурбований. Дома він сидів над задачею й не міг розв’язати. Тож до школи Павлик прийшов зарано, щоб у когось її списати. Бо працювати сам не любив.
Ось прийшла Зіна. Вона добре вміла розв’язувати задачі. Павлик і питає:
- На скільки питань задача?
- На три запитання, - відповідає Зіна.
– А хіба ти не розв’язав?
- Не вийшла . . . Дай списати . . .
- Ой, Павлику, чого ж ти сам не хочеш працювати? – питає Зіна.
Але таки дала йому свій зошит.
Павлик став списувати. Одна дія, друга, ось уже третя, а в третій дії він помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, вона написала 32.
У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав,
Павлик був стурбований. Дома він сидів над задачею й не міг розв’язати. Тож до школи Павлик прийшов зарано, щоб у когось її списати. Бо працювати сам не любив.
Ось прийшла Зіна. Вона добре вміла розв’язувати задачі. Павлик і питає:
- На скільки питань задача?
- На три запитання, - відповідає Зіна.
– А хіба ти не розв’язав?
- Не вийшла . . . Дай списати . . .
- Ой, Павлику, чого ж ти сам не хочеш працювати? – питає Зіна.
Але таки дала йому свій зошит.
Павлик став списувати. Одна дія, друга, ось уже третя, а в третій дії він помітив у Зіни помилку. Там, де треба було написати 23, вона написала 32.
У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав,
що в неї помилка.
Учителька зібрала
зошити, щоб перевірити. Наступного дня їх і принесла.
- У Павлика оцінка «п’ять», - сказала вчителька. – Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, - «чотири». Помилку зробила . . .
Зіна поблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і похнюпив голову.
- У Павлика оцінка «п’ять», - сказала вчителька. – Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, - «чотири». Помилку зробила . . .
Зіна поблідла. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і похнюпив голову.
6. Почистили
ковзанку
Олег прийшов додому весь у снігу.
- Де тебе нечиста сила носить? Поглянь – но, з новенького пальта зробив ганчірку . . .
Олег слухав, слухав, як його мати вичитує, а потім каже:
- Мамо, ось уже майже годину ти мене лаєш, а хлопці мене весь вечір хвалили.
- За що ж це вони тебе хвалили? – дивується мати.
- А за те, що я ковзанку від снігу розчистив.
- І у тебе вистачило сили таке поле з лопатою вимахати?
- Хіба ж я дурний, мамо, лопатою махати. Я собі лежав на спині – відпочивав, а хлопці тягали мене за ноги по льоду. От і почистили ковзанку.
Олег прийшов додому весь у снігу.
- Де тебе нечиста сила носить? Поглянь – но, з новенького пальта зробив ганчірку . . .
Олег слухав, слухав, як його мати вичитує, а потім каже:
- Мамо, ось уже майже годину ти мене лаєш, а хлопці мене весь вечір хвалили.
- За що ж це вони тебе хвалили? – дивується мати.
- А за те, що я ковзанку від снігу розчистив.
- І у тебе вистачило сили таке поле з лопатою вимахати?
- Хіба ж я дурний, мамо, лопатою махати. Я собі лежав на спині – відпочивав, а хлопці тягали мене за ноги по льоду. От і почистили ковзанку.
7. ЗВІДКИ В НЕБІ ЗІРКИ
На одній планеті жили жовті бли -скучі
квітки. Там часто бувала сонячна погода — i квіти сіяли, відбиваючи промінці
сонця.
Одного разу погода зіпсувалась. Стало
холодно, пішов сніг. Квіти зго- рнули свої
пелюстки. Потім, коли знов з’явилось сонце, квіти розпустились, міркуючи, що
все скінчилось. Але ж раптом налетів хижий вітер — i квіти не змогли
утриматись! Вони розлетілися по всьому космосу. З тих пір у небі сіяють яскраві
жовті квіти, які люди звуть зірками.
8. Ледача подушка
Маленькій Яринці треба рано – рано вставати, щоб до школи йти. А не хочеться, ой, як не хочеться! Увечері й питає Яринка в дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? . .
Маленькій Яринці треба рано – рано вставати, щоб до школи йти. А не хочеться, ой, як не хочеться! Увечері й питає Яринка в дідуся:
- Дідусю, чому вранці вставати не хочеться? . .
- Це
подушка в тебе ледача, - відповів дідусь.
- А що ж їй зробити, щоб не була ледача?
- Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь.
– Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря. Добре вибий її кулачками – вона й не буде ледача.
Наступного дня, рано – раненько, знову не хочеться вставати Яринці. Але ж треба подушку провчити, лінощі з неї вибити!
Схопилась Яринка швиденько, вдяглася, взяла подушку, винесла на подвір’я, поклала на лавку – та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко – та й умиватися.
Кішка долі нявчить, за стіною вітер гуде, дідусь у вуса посміхається.
- А що ж їй зробити, щоб не була ледача?
- Знаю я таємницю, - пошепки сказав дідусь.
– Ото саме тоді, як вставати не хочеться, візьми подушку, винеси на свіже повітря. Добре вибий її кулачками – вона й не буде ледача.
Наступного дня, рано – раненько, знову не хочеться вставати Яринці. Але ж треба подушку провчити, лінощі з неї вибити!
Схопилась Яринка швиденько, вдяглася, взяла подушку, винесла на подвір’я, поклала на лавку – та кулачками її, кулачками. Повернулася до хати, поклала подушку на ліжко – та й умиватися.
Кішка долі нявчить, за стіною вітер гуде, дідусь у вуса посміхається.
9. Ведмідь і мишка
Спіймав
ведмідь якось у своєму барлозі бешкетницю мишку.
Почала мишка
просити ведмедя:
- Відпусти
мене . . . І я тобі колись у пригоді стану.
Посміявся
ведмідь з тої помічниці і відпустив мишку.
Ось одного
разу заплутався ведмідь у мисливських тенетах. Рвався, рвався – ніяк не
виплутається. Тут прибігла мишка, перегризла петлю і допомогла ведмедеві
визволитися.
10. Івасик і Тарасик
Івасик ловив рибку. Все, що зловив, склав у кошик, закинув кошик на плечі та й іде додому. Побачив його Тарасик та й тихенько, тихенько за ним. Думає, як би витягти рибку.
Тільки Тарасик підкрався до кошичка, а Івасик почув, що хтось ззаду до кошичка добирається, та й озирнувся . . . Тарасик одскочив, руки заклав назад, голову задер – іде, наче
Івасик ловив рибку. Все, що зловив, склав у кошик, закинув кошик на плечі та й іде додому. Побачив його Тарасик та й тихенько, тихенько за ним. Думає, як би витягти рибку.
Тільки Тарасик підкрався до кошичка, а Івасик почув, що хтось ззаду до кошичка добирається, та й озирнувся . . . Тарасик одскочив, руки заклав назад, голову задер – іде, наче
то не він до кошичка добирався.
Пішов Івасик далі. Йде собі спокійно, а Тарасик знов підкрався, заклав у кошик руку – та як заверещить!
Великий рак вчепився йому в палець.
Бо в кошичку не тільки рибка була, а й раки. А Тарасик аж скаче, так йому болить.
Івасик обернувся, побачив та й сміється з Тарасика: ага! попався! Насилу Івасик одчепив од пальця рака. Одчепив, поклав у кошичок та й сказав: «На чужий коровай рота не розкривай». А у Тарасика палець розпух, кров з нього капає . . . Плаче, бідний. А Івасик пішов додому.
Пішов Івасик далі. Йде собі спокійно, а Тарасик знов підкрався, заклав у кошик руку – та як заверещить!
Великий рак вчепився йому в палець.
Бо в кошичку не тільки рибка була, а й раки. А Тарасик аж скаче, так йому болить.
Івасик обернувся, побачив та й сміється з Тарасика: ага! попався! Насилу Івасик одчепив од пальця рака. Одчепив, поклав у кошичок та й сказав: «На чужий коровай рота не розкривай». А у Тарасика палець розпух, кров з нього капає . . . Плаче, бідний. А Івасик пішов додому.
11. ЧОМУ ПАПУГИ РІЗНОКОЛЬОРОВІ
У давнину всі папуги
були білі. Але одного разу пішов дощ, а після нього з’явилась веселка. Папуги,
які ніколи раніш не бачили веселки, дуже зраділи i почали біля неї літати. Один
папуга долетів до червоної смуги, другий — до зеленої, третій — до синьої...
А найспритніші
папуги встигли торкнутись до всіх смужок цієї першої на землі веселки. З тих
пір i стали різнокольоровими.
12. Сини
Дві жінки брали воду з криниці. До них підійшла третя.
Сивий дідусь присів на камінчик перепочити.
Ось одна жінка й каже іншим:
- Мій синок спритний і сильний. Ніхто його не подужає.
- А мій співає, як соловейко. Ні в кого такого голосу немає, - каже друга.
А третя мовчить.
- Чого ж ти про свого сина нічого не скажеш? – питають її сусідки.
- Що ж сказати? Нічого особливого в ньому немає.
Ось набрали жінки повні відра і пішли. І старенький за ними. Йдуть жінки, зупиняються. Болять руки. Хлюпає вода. Ломить спину.
Раптом назустріч три хлопчики. Один через голову
12. Сини
Дві жінки брали воду з криниці. До них підійшла третя.
Сивий дідусь присів на камінчик перепочити.
Ось одна жінка й каже іншим:
- Мій синок спритний і сильний. Ніхто його не подужає.
- А мій співає, як соловейко. Ні в кого такого голосу немає, - каже друга.
А третя мовчить.
- Чого ж ти про свого сина нічого не скажеш? – питають її сусідки.
- Що ж сказати? Нічого особливого в ньому немає.
Ось набрали жінки повні відра і пішли. І старенький за ними. Йдуть жінки, зупиняються. Болять руки. Хлюпає вода. Ломить спину.
Раптом назустріч три хлопчики. Один через голову
перекидається, колесом
ходить. Милуються ним жінки. Другий соловейком заливається, пісню співає.
Заслухалися жінки.
А третій до матері підбіг, узяв у неї важкі відра й поніс.
Питаються жінки старенького:
- Ну що? Як вам наші сини?
- А де ж вони? – відповідає дідусь.
– Я лише одного сина бачу.
А третій до матері підбіг, узяв у неї важкі відра й поніс.
Питаються жінки старенького:
- Ну що? Як вам наші сини?
- А де ж вони? – відповідає дідусь.
– Я лише одного сина бачу.
13. Суниці
для Наталі
У третьому класі вчиться маленька Наталя. Вона довго хворіла. А це вже прийшла до школи. Бліда, швидко втомлюється.
Андрійко розповів своїй матері про Наталю. Мама й каже:
- Цій дівчинці треба їсти мед і суниці. Тоді вона стане бадьора, рум’яна . . . Понеси їй суниць, Андрійку.
Андрійкові хочеться понести суниць Наталі, але чомусь ніяково. Він так і сказав мамі:
- Соромно мені, не понесу . . .
- Чому ж тобі соромно? – дивується мама.
Андрійко й сам не знає, чого йому соромно.
Наступного дня він усе ж таки взяв із дому пакуночок суниць. Коли вже закінчились уроки, він підійшов до Наталі. Віддав їй пакуночок із суницями й тихо сказав:
- Це суниці. Ти їж, і щоки будуть у тебе рум’яні.
Наталя взяла пакуночок із суницями. І сталося дивне. Щічки її стали червоні, як мак. Вона ласкаво подивилася Андрійкові в очі й прошепотіла: - Дякую . . .
У третьому класі вчиться маленька Наталя. Вона довго хворіла. А це вже прийшла до школи. Бліда, швидко втомлюється.
Андрійко розповів своїй матері про Наталю. Мама й каже:
- Цій дівчинці треба їсти мед і суниці. Тоді вона стане бадьора, рум’яна . . . Понеси їй суниць, Андрійку.
Андрійкові хочеться понести суниць Наталі, але чомусь ніяково. Він так і сказав мамі:
- Соромно мені, не понесу . . .
- Чому ж тобі соромно? – дивується мама.
Андрійко й сам не знає, чого йому соромно.
Наступного дня він усе ж таки взяв із дому пакуночок суниць. Коли вже закінчились уроки, він підійшов до Наталі. Віддав їй пакуночок із суницями й тихо сказав:
- Це суниці. Ти їж, і щоки будуть у тебе рум’яні.
Наталя взяла пакуночок із суницями. І сталося дивне. Щічки її стали червоні, як мак. Вона ласкаво подивилася Андрійкові в очі й прошепотіла: - Дякую . . .
Чому ж це щічки у неї стали рум’яні? – подумав
Андрійко. – Вона ще ж не їла суниць.
14.
РОДИНА СВІЧОК
В одній квартирі поселилась родина
свічок. Життя було не яскраве: цілий день вони дивились у вікно, а ввечері — у телевізор.
Але ж одного разу в домі залунала гучна
музика — i родину свічок запросили до святкового столу та поставили поряд з
квітами. До них з поклоном підійшли сірники та пода -рували
кожній жовтий жаркий капелюшок. Тепер свічки весело потрі -скували
i навкруги лягали теплі яскраві
промінці. І нехай поступово свічки ставали все менше — але ж як затишно та
хороше було за столом. Вони прожи- ли своє коротке
життя яскраво!
15. Липа
Біля нашого
двору зацвіла липа. Квітки липи жовті – жовті і дуже пахучі. Раді бджоли цій
порі. Адже стара кучерява липа виділяє нектару не менше, ніж гектар гречки. А
ще липа допомагає людям позбавитися застуди. Хто п’є чай із завареним сушеним
липовим цвітом,той дуже зміцнює своє здоров’я. Ми всі доглядаємо липу.
16. Друзі
Михась і Рябко — нерозлучні друзі. Ось
вони виходять з будинку і йдуть у садок. Михась іде збирати черешні. Рябко несе
кошик у зубах. Хлопчик зриває черешні, а Рябко підставляє йому кошик. Кошик
повний. Обидва задоволені повертаються додому.
17. Як
бджілка знаходить
квітку конвалії
Вилетіла з вулика бджілка. Літає над пасікою й дослухається. Чує, десь далеко-далеко дзвенять голосні дзвіночки. Летить бджілка на музику дзвіночків. Прилітає до лісу. А то дзвонять квіти конвалії. Кожна квітка-маленький срібний дзвіночок. У середині – золотий молоточок. Б’є молоточок по сріблу –лунає дзвін –аж до пасіки лине. Ото так конвалія кличе бджілку. Прилітає бджілка, збирає з квітки пилок та й каже:
Вилетіла з вулика бджілка. Літає над пасікою й дослухається. Чує, десь далеко-далеко дзвенять голосні дзвіночки. Летить бджілка на музику дзвіночків. Прилітає до лісу. А то дзвонять квіти конвалії. Кожна квітка-маленький срібний дзвіночок. У середині – золотий молоточок. Б’є молоточок по сріблу –лунає дзвін –аж до пасіки лине. Ото так конвалія кличе бджілку. Прилітає бджілка, збирає з квітки пилок та й каже:
- Дякую, квітко . ..
А квітка мовчить. Вона лише зніяковіло опускає голівку.
18. Лелеки
А квітка мовчить. Вона лише зніяковіло опускає голівку.
18. Лелеки
Здавна лелек вважають близькими сусідами людини.
Вони завжди селилися біля нових осель. Це свідчило про злагоду в сім’ї,
мир і спокій. Тому лелек завжди оберігали, ставились до них шанобливо.
Ці птахи розумні, передбачливі. Вони патріоти рідного
краю. Після вирію завжди повертаються у рідні місця.
Лелеки відзначаються вірністю в подружньому
житті. Після загибелі одного з птахів гине й інший.
Не можна руйнувати лелечих гнізд. Народне повір’я
говорить, що розламане гніздо призведе
до лиха – згорить хата. (75 слів)
19. Калина
Стоїть при дорозі калина. Хто йде, той милується
нею. Гарна вона кожної пори року. Навесні вбирається калина у смарагдове
листя з білим мереживом квіток. Запашні квіти милують око. Згодом на
місці суцвіть з’являться важкі кетяги. Стиглі ягоди калини схожі на яскраві краплини
крові, тому в традиції українського народу вони символізують силу життя.
А прийде осінь – не мине й калини, прибереже для неї
найчарівніші барви. Навіть зима не насмілиться зірвати це чудове намисто.
Обережно притрусить його сніжком, і стане воно цілющим.
Так і стоїть калина, гостинно пригощає ягідками
пташок і перехожих. (89 слів)
20.
Український віночок
Український віночок – не просто краса, а й оберіг, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже.
Впліталися до віночка вишня, ружа, калина, безсмертник, деревій, незабудки, чорнобривці, любисток, волошка, ромашка.
Найпочесніше місце належало деревію. Ця рослина завжди цвіте. Люди шанують її як символ нескореності.
А барвінок до людської оселі тягнеться. Взимку відвар барвінку п’ють від простуди, влітку барвінком прикрашають хату. У народі його вважають символом життя.
Безсмертник дарує здоров’я роду людському. Квіти вишні та яблуні - символ материнської любові. А калина – символ краси та дівочої вроди, символ України. (89 слів)
Український віночок – не просто краса, а й оберіг, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже.
Впліталися до віночка вишня, ружа, калина, безсмертник, деревій, незабудки, чорнобривці, любисток, волошка, ромашка.
Найпочесніше місце належало деревію. Ця рослина завжди цвіте. Люди шанують її як символ нескореності.
А барвінок до людської оселі тягнеться. Взимку відвар барвінку п’ють від простуди, влітку барвінком прикрашають хату. У народі його вважають символом життя.
Безсмертник дарує здоров’я роду людському. Квіти вишні та яблуні - символ материнської любові. А калина – символ краси та дівочої вроди, символ України. (89 слів)
Тексти для списування
Для списування обирай текст за власним бажанням.
Списуй каліграфічно, охайно,
правильно з’єднуй літери! За допомогою звернись до довідничка.
1. Коло ґанку
паслися гуси. А тут прилетіла ґава. Гуси заґелґотіли:
- Лети, ґаво, з
ґанку!
2. Коло
ґанку груша. На груші ґава. Поліз Гнат на грушу і упав. Набив ґулі. Не плач,
Гнате!
3. Марічка
іде до школи. Вона буде читати і лічити. У Марічки нова ручка. Пиши гарно,
Марічко!
4. В
очереті чапля. У човні Микола. Качка пливе через річку.
5. Іде
зима. Надворі хуртовина. А нам не холодно. Ми хочемо грати в хокей. Ходімо!
6. Літо.
Надворі спека. Цуцик Цезар бігав на вулиці. Цезар захотів пити.
- На,
Цезар, водиці.
7. Ми були у цирку. Там цікаво. Цап бігав.
Клоун грав на дудці. Нам купили цукерки. У цирку весело.
8. За селом
дубовий гай. Тут пасіка. У вулику рій. Буде гарний мед. І гречаний, і липовий.
9. Йосип упав. У
Йосипа ранка. У мами йод і бинт. Вона його лікувала.
10. Підйомний кран.
Знайомий хлопчик. Гай – гайок, чай – чайок, район.
11. Ми ходили по
гриби. Ось пень. За ним опеньки. А ось білий гриб. Оце красень!
12. Ось поле.
На ньому росте льон. З льону буде тканина. З тканини буде скатертина.
13. Льон, сьомий, льох,
льотчик, сьогодні, кольоровий, день, пень, куль, нуль, біль, мить, мідь, ціль.
14. У цього жука
великі ріжки. Тому його назвали оленем. Він великий і дужий.
15. Микола вже
може читати. У нього нова книжка. Вона дуже цікава. У книжці різні звірі: моржі,
слони, жирафи. А ти можеш читати?
16. Жар, жупан, жити,
жаба, жуйка, жити, жито, жабка, журба, житло, кажан, ріжки, ліжко, казан,
різки, книжка.
17. Яна, яма, Ярина,
ялина, як, маяк, ряд, наряд, будяк, буряк, моряк, диня, доня, ясна, ясно.
18. Ясний день.
Сонячно. Яна гуляла в лісі. Там ялини, ясени і явори. На галявині яблуня. Яна
збирала ягоди. А ось зайченя. Воно заховалося в яму. Яна засміялася.
19. Співаки
Панас і Полінка – співаки. Вони співали
співанки. У Павлика – сопілка. Він співав і грав.
20. Наша школа
Наша школа велика. Біля
школи ростуть високі тополі. До школи йдуть учні. Їх зустрічає учитель.
21. Наше місто
Наше
місто велике. У ньому широкі вулиці та проспекти. На вулицях високі будинки. Є
в місті великі площі і зелені парки. Я люблю своє місто.
22. Мій клас
У моєму класі чисто й
затишно. У класі великі вікна. Біля дошки крейда. У класі багато квітів. За
партами сидять учні. Вони пишуть у зошитах.
23. Біля школи
Біля школи ростуть квіти.
За школою фруктовий сад. Там ростуть вишні та яблуні. Учні доглядають сад.
24. На спортивному майданчику
Біля
нашої школи є спортивний майданчик. Хлопці грають у футбол. Дівчата підтримують
друзів. Гол! М’яч влетів у ворота.
25. Наша річка
Наша річка неглибока.
На березі ростуть верби. Біля берега ростуть лілії. Ми любимо купатися в річці
і ловити рибу.
26. Моя вулиця
Ми живемо на вулиці Вишневій. Моя вулиця широка. Понад домами ростуть
липи. Будинки високі і красиві. Біля кожного будинку є затишне подвір’я. На
моїй вулиці багато крамниць.
27. У лісі навесні
Настала весна. Оленка з мамою й татом пішли до лісу. Сніг вже розтанув.
Галявини синіли пролісками. Весело співали птахи. Усе раділо весні.
28. Моя країна – Україна
Моя рідна країна – Україна. Це красива європейська країна. Наш народ добрий і
співучий. Наша земля родюча і квітуча.
29. Моя мама
Моя мама працює лікарем. У неї дуже важлива робота. Я допомагаю їй удома.
Прибираю в кімнаті, мию посуд. Я люблю свою матусю.
30. У бабусі
Я люблю їздити до бабусі в село. Бабуся живе біля лісу. У
неї є корова і кури. Я допомагаю бабусі полоти город. А потім ходжу з дідусем
рибалити.
31. Друзі
Степанко та Юрко – друзі. Вони завжди разом. Разом ходять до
школи, разом гуляють. Хлопці завжди допомагають один одному.
32. Грибна пора
Настала грибна пора. І от ми в
лісі. А тут різні гриби. Та так багато! Ось у Галинки груздь. Гнатикові попався
підберезник. А дідусь Гаврило зрізав боровика.
33. Айстри
У Марійки на клумбі айстри. Вони
красиві, різнокольорові. Дівчинка рано полила квіти. Йосип полив смородину та
помідори.
34. Зозуля
Оперення в зозулі рябеньке. Хвіст — довгий, з великими білими цятками. Зозуля рідко сідає
на землю, а ходити зовсім не вміє.
35. Радість
Біля школи росте верба. Ми
приходимо на неї дивитися. Яка вона гарна! Літають мухи, гудуть джмелики. Вони
п'ють нектар. Усім дуже радісно. І ми радіємо, бо прийшла весна.
36. Фіалки
У Фросинки зацвіли в саду фіалки. Вона
попросила тата сфотографувати квіти. Фото дівчинка надіслала Гафійці. Гафійка
зателефонувала і подякувала подрузі.
37. Джерело
У яру було джерело. Вода в ньому
чиста і холодна. Над ним росла верба. Під вербою люди відпочивали. Одного разу
діти пили воду. Вони залишили тут кухлик.
38.Настала зима
Настала зима. Усе навколо
біле-біле. А калина червона. Сидить Гафійка біля віконечка, відсунула фіранку
і милується калиною. Посідали на калину снігурі і ласують смачними ягодами.
39. Перші квіти
Пригріває сонечко. З'явилися перші
квіти. Вилізла погрітися на сонці муха. Вона ще квола. А ось перший метелик.
Сів на кульбабку і п'є сік.
40. Порятунок
Була холодна зима. Ріки і озера
покрилися льодом. Рибкам стало важко дихати.
Михайло і дід Архип ідуть на
озеро. Вони пробили лунки. Тепер риба не загине.
41. Котик
У Ліди був котик. Лапки біленькі.
Зубки гостренькі. Сам увесь сірий. Сидить котик і сумує, бо зима настала.
Пошила Ліда йому килимок. А котик притулився до Ліди і муркоче.
42. Сад
Біля школи великий сад. У ньому
ростуть сливи, вишні і яблуні. Навесні сад зацвів. У бджілок почалася робота.
Сідають вони у квіточку, немов у колисочку. Медок збирають.
43. Ялинка
У нас зелена ялинка. Вона велика і
запашна. На верхівці висять кульки. На вітах багато яскравих іграшок. Повісили
ще й дощик. Весело дітям біля лісової красуні.
44. Учениця
Улянка пішла до школи. Тепер вона
учениця. У портфелі лежать буквар, зошит, ручка. У класі Улянку зустрічає
учителька. Дзвінок. Починається урок.
45. Як тато
У Євгенка тато працює єгерем. Він охороняє ліс
від браконьєрів. Євгенко пишається своїм татом. Хлопчик уже добре знає ліс. Він
мріє стати єгерем. Як тато.
46. Журавлі
Відлітають журавлі. Кружляють птахи над рідним селом.
Тяжко їм розлучатися із домом. Далекий край хоч і теплий, але чужий.
47. Батьківщина
Україна – чудовий край. Тут безмежні
степи, зелені гаї. Найкрасивіше місто країни – Київ. Він стоїть на Дніпрі.
48. Цуценя
Було в нас цуценя. Дуже любило воно
бабусині капці. Схопить собачка капці,
міцно тримає їх у зубах і гарчить. Бавиться!
У Мили є котик Мурчик. Він дуже голосно
муркоче свої пісні. А ще Мурчик полюбляє ловити метеликів та їсти морозиво.
50. Хмаринки
Пливли по небу хмаринки. Волохаті та
легкі, мов пух. Вирішили вони відпочити. Спинилися хмарки над хатою на
хвилинку. І знову попливли.
Математика
Пам’ятай! Допоможе у вирішенні задач короткий запис умови
та креслення схеми задачі на відрізку.
Якщо забув, загляни до свого довідника.
Алгоритм розв’язку простої текстової задачі
1.
Прочитай задачу.
2.
Визнач її умову
(що відомо в задачі), запитання.
3.
Склади короткий
запис задачі та її схему.
4.
Повтори умову
та запитання.
5.
Обери та
обґрунтуй дію для розв’язку задачі.
6.
Розв’яжи задачу.
7.
Запиши
відповідь на запитання задачі.
Розв’яжи самостійно
1. На алеї школи
посадили 24 ялини і 3 берези. Скільки всього дерев посадили?
2. Вінні Пух заготовив на зиму 52 л меду, а П’ятачок – 25 л. Скільки літрів меду заготовили друзі на
зиму?
3. У садку 34 яблуні та 23 груші. Скільки дерев у
садку?
4. Тато приніс з
магазину 13 кг огірків і 12 кг помідорів. Скільки кілограмів овочів приніс
батько з магазину?
1. У
кошику було 8 яблук. 5 яблук віддали друзям. Скільки
яблук залишилось у кошику?
2. У бак машини залили 49 л
бензину. Використали 15 л бензину. Скільки літрів бензину залишилось у баку
машини?
3. В книзі 69
сторінок. Тетянка прочитала 14 сторінок. Скільки сторінок залишилось прочитати
Тетянці?
4. В зоомагазині 54
папуги. За день продали 11 папуг. Скільки папуг залишилось у зоомагазині?
5. Мишкові можна
працювати за комп’ютером 15хвилин . Він уже 10 хвилин попрацював. Скільки
хвилин ще можна йому працювати, щоб не пошкодити зір?
1. За перший день у магазині продали 35 кг
цукерок, а за другий – на 34 кг
більше. Скільки цукерок продали за другий день?
2. У басейн приїхало 24 дівчинки, а хлопчиків
– на 11 більше. Скільки хлопчиків приїхало в басейн?
3. У букеті 15 ромашок, а волошок – на 12 більше.
Скільки волошок у букеті?
4. В одній книзі 87 сторінок, а в другій – на 25 сторінок
менше. Скільки сторінок у другій книзі?
5. Тетянка зробила 28 стрибків на скакалці, а Надійка на 8 стрибків менше. Скільки стрибків зробила Надійка?
6. Ведмедик Умка з΄їв 8 порцій
вершкового морозива, а
фруктового –на 3 порції менше. Скільки порцій фруктового морозва з΄їв Умка?
1. Бабуся напекла
57 пиріжків з сиром та 35 пиріжків з м’ясом. На скільки більше напекла бабуся
пиріжків з сиром, ніж з м’ясом?
2. У Миколки 87 грн, а у Марійки 63 грн. На скільки гривень
більше у Миколки, ніж у Марійки?
3. У Вінні Пуха 34 повітряних кульок, а у П’ятачка – 65. На скільки менше повітряних кульок у Вінні
Пуха, ніж у П’ятачка?
4. На майданчику 46 білих голубів та 68 сірих. На скільки
менше білих голубів, ніж сірих?
5. У коробці лежало 89 синіх ґудзиків та 24 зелених. На скільки
більше синіх ґудзиків, ніж зелених?
6. Бабуся напекла 57
пиріжків з сиром та 35 пиріжків з м’ясом. На скільки більше напекла бабуся
пиріжків з сиром, ніж з м’ясом?
7. У Вінні Пуха 34 повітряних кульок, а у П’ятачка – 65. На скільки менше повітряних кульок у Вінні
Пуха, ніж у П’ятачка?
5 Задачі на
знаходження невідомого доданку
1.В коробці 68 цукерок, з них 44 цукерки з молочного
шоколаду, а інші – цукерки з чорного шоколаду. Скільки цукерок з чорного шоколаду
у коробці?
2. Вінні Пух приніс П’ятачкові 29 л меду. Спочатку він
приніс декілька літрів меду, а потім ще 14 л меду. Скільки літрів меду приніс
Вінні Пух спочатку?
3. Олексій спіймав 35 риб. З них декілька карасиків та 14
окунців. Скільки карасиків спіймав Олексій?
4.
В класі 27 дітей. 3 них – 13 хлопчиків, а решта дівчатка. Скільки дівчаток в класі?
5. На двох полицях
стояло 69 книг. На
верхній полиці стояло 24 книги. Скільки книг на нижній полиці?
6. Мишкові можна
працювати за комп’ютером 15хвилин . Він уже 10 хвилин попрацював. Скільки
хвилин ще можна йому працювати, щоб не пошкодити зір?
7. У кошику
було 28 яблук: 15
червоних і кілька зелених. Скільки зелених яблук було у кошику?
1. Мама купила сукню за 85 грн. У неї залишилося 14 грн.
Скільки грошей було у мами спочатку?
2. Бабуся напекла млинці. Після того як онуки з’їли 34
млинця, залишилося ще 25 млинців.
Скільки млинців було спочатку?
3. Вчитель перевірив 52 зошити. Йому ще залишилося
перевірити 23 зошити. Скільки зошитів треба було перевірити вчителеві?
4. З комори
кота Леопольда мишенята поцупили 6 пакетів із крупою. Після цього в коморі
лишилося 30 пакетів. Скільки пакетів крупи було в коморі
Леопольда спочатку?
5. Карлсон з΄їв 26 банок варення. Малюку подарував 12 банок. Скільки банок варення було у Карлсона
спочатку?
6.
Коли 12 повітряних кульок полетіло, їх
залишилося
8. Скільки кульок було спочатку?
1. У дитячому кафе було 88 кг морозива. Після того, як
частину морозива продали відвідувачам, у кафе залишилося 13 кг морозива.
Скільки кілограмів морозива продали?
2. На стоянці було 69 автомобілів. Частина автомобілів
виїхала, на стоянці залишилося 53 автомобілі. Скільки автомобілів виїхало?
3. На яблуні висіло 59 яблук. Після того, як Оленка частину
яблук струсила, на дереві залишилося 37 яблук. Скільки яблук струсила Оленка?
4. Фрекен Бок було 67 плюшок, а після того, як Карлсон
з'їв декілька плюшок, залишилось 55 плюшок. Скільки плюшок з΄їв Карлсон ?
5. Вулик дав 60 кг меду. Частину меду
залишили бджолам на зиму, продали 40кг меду. Скільки меду
залишили бджолам?


Комментариев нет:
Отправить комментарий